- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- SAM
- Modern Sanat Tarihi Nasıl Yazıldı?
SAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Modern Sanat Tarihi Nasıl Yazıldı?
Zeynep Yasa-Yaman
17 Mayıs 2012 Perşembe 18:00 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi'nin düzenlediği "Sanat Tarihine [Mümkün] Bakışlar" başlıklı Yuvarlak Masa Toplantılarının on birincisi 17 Mayıs Perşembe günü gerçekleşecek. Konuğumuz Zeynep Yasa-Yaman ile Türkiye’de modern sanat algısı ve dönüşüm sürecinde nasıl tarihselleştirildiği üzerinden “Modern Sanat Tarihi Nasıl Yazıldı?” sorusuna cevap arayacağız.
Sanat Tarihine [Mümkün] Bakışlar - XI
17 Mayıs Perşembe
18.00
Modern Sanat Tarihi Nasıl Yazıldı?
Zeynep Yasa-Yaman*
Şakir Kocabaş Salonu
Düzenleyen: Zeynep Gökgöz
*Sanat tarihçisi. Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü öğretim üyesi. 1978-1990 yılları arasında Kültür Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’nde çalıştı, Programlama ve Sergileme Şube Müdürlüğü yaptı. Ankara Resim ve Heykel Müzesi’nin açılışında görev aldı, Uluslararası Asya-Avrupa Sanat Bienali’ni projelendirdi. Sanatsal, bilimsel toplantı ve etkinlikler gerçekleştirdi. 1990’da üniversiteye geçti, "1930-1950 Yılları Arasında Kültür ve Sanat Ortamına Bir Bakış: d Grubu" konulu doktora tezini tamamladı. Modernizm/postmodernizm, modern/güncel sanat, Osmanlı ve Türk modernleşmesi, modern sanatta gelenek, kültür ve sanat politikaları, Türkiye sanatında kadın sorunları üzerine eleştiri, makale, araştırma ve incelemeleri yayımlandı. Koleksiyon envanterleri, sergi katalog metinleri, kitaplar yazdı. 2000-2005 yılları arasında Ankara Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulunda görev yaptı. Yapı Kredi Kâzım Taşkent Galerisi “d Grubu” (2004); üniversite öğrencileri arasında düzenlenen “Çok Kültürlü Kimlik: Kültürel Miras, Sanat, İmge” (2005); İstanbul Pera Müzesi’nde “Kadınlar Resimler Öyküler” (2006); “Suretin Sireti” (2011); İstanbul Antrepo’da (2010) ve Lefkoşa’da “Küçük Kara Balığı” (2011); İspanya CaixaForum Barcelona’da “Gölge ve Hakikat” (2012); Hollanda Maastricht Bonnefanten Müzesi’nde “Başka İzlenimler, Değişen Gelenekler” (2012) gibi sergilerin küratörlüğünü yaptı, katalog metinlerini yazdı. Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Birimi adına proje sorumlusu olarak “Çağdaş Türk Sanatında Anıt Uygulamaları ve Heykel Projesi” kapsamında 29 il merkezi ve ilçelerinde anıt ve heykel tespit çalışmaları gerçekleştirdi. Heykel ve üç boyutlu sanatsal yaratı üzerine araştırmalarını ve yayınlarını sürdürmektedir. SANART ve Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesidir. Yayınlarından bazıları d Grubu, Yapı Kredi Yayınları 2004; “Fahrünnisa Zeid: Küreselleşen Dünyanın İdeolojiler Dışı Gezgin Sanatçısı” Fahrünnisa Zeid, İstanbul, İstanbul Modern Yayını, 2006; Kadınlar, Resimler, Öyküler/Art, Women, Painting, Stories, İstanbul, Pera Müzesi Yayını, 2006; “Visual Art and Turkey”, Encylopedia of Women and Islamic Cultures, Brill Publication, Netherlands, 2007; “Bauhaus ve Söylemleştirilen İç Mekân Anlayışı: Yeni Yaşam, Yeni Dekorasyon, Yeni Mobilya”, Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımıiçinde, Ed. Ali Artun, Esra Ali Çavuşoğlu, İstanbul, İletişim Yayınevi, 2009; “Türkiye’de: Özil Koleksiyonu’ndan Bir Sanat Tipolojisi”, 2010; “Baksı Müzesi”, Evde Konuşmalar içinde, Ed. Ayşegül Sönmez, Baksı Müzesi Yayını, 2010; “Siyasi/Estetik Gösterge Olarak Kamusal Alanda Anıt ve Heykel”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2011’dır.
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ